Uitgebreide fonQ verzendinformatie

De leveringen van fonQ in België vinden plaats met PostNL. Hieronder vindt u een overzicht met de meest gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij? Contacteer dan de klantendienst.

De verzendkosten variëren:
Tot € 20,- bedragen de verzendkosten € 2,95
Boven € 20,- is verzending helemaal gratis*
Verzending buiten België: Nederland € 4,95, Engeland & Frankrijk € 12,50

*Grote artikelen zoals bv. tuinmeubelen en droogmolens worden op afspraak thuisbezorgd, hiervoor gelden andere verzendkosten. Klik bij het betreffende product op 'in winkelwagentje', waarna de verzendkosten worden getoond.
Wanneer een product op voorraad is en u bestelt op werkdagen voor 20.00 uur, dan wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden en heeft u het de volgende werkdag in huis. Wij versturen onze bestellingen met PostNL, daardoor kunnen wij een snelle verzending garanderen. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden maandag (indien werkdag) geleverd. (Let wel: de snelle verzending geldt alleen voor Vlaanderen en Brussel, voor Wallonië bedraagt de bezorgtermijn 1-2 werkdagen).
Dit geldt niet voor grote artikelen (bulk producten), zoals tuinmeubelen, trampolines en zetels. Hoe weet ik of iets een bulk product is? Dit wordt vermeld op de betreffende productpagina van het artikel onder de button ‘in winkelwagentje’.

Hoe snel worden grote artikelen geleverd?
BE postcodezone 1 (1000 t/m 3999 en 9000 t/m 9999): voor 16:00u besteld, de volgende werkdag bezorgd. Op de dag van levering wordt u tussen 8:00 en 9:00 uur gebeld hoe laat de bezorgers langskomen.
BE postcodezone 2 (overige postcodes): voor 16:00u besteld, vaak al de volgende werkdag bezorgd met uitloop naar de tweede werkdag. Op de dag van levering wordt u tussen 8:00 en 9:00 uur gebeld hoe laat de bezorgers langskomen.
De levertijd staat per product boven de "in winkelwagen" button weergegeven.
Wij proberen u zo goed mogelijk te informeren wanneer een product niet binnen de aangegeven termijn geleverd kan worden. U wordt per email op de hoogte gebracht.
Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden. Wilt u een product liever eerder ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantendienst.
Via onze internationale Track & Trace volgt u tot in detail het verloop van uw pakket tot bij zijn bestemmeling. Om de Track& Trace te gebruiken heeft u de barcode nodig van het pakket en het land van de geadresseerde van het pakket.
Alle afleveringen vinden plaats door PostNL. Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven verzendadres. Grote producten, zoals tuinmeubelen en droogmolens worden in overleg bezorgd door Van den Heuvel Logistiek. Tip: U kunt uw bestelling ook op uw werk laten afleveren, dan weet u zeker dat u het snel ontvangt.
In geval van afwezigheid stopt de postbode een afwezigheidsbericht in de brievenbus. In totaal biedt PostNL drie aanbiedpogingen. Telkens wordt er een kennisgeving achtergelaten. Indien u niet thuis bent, wordt het pakket afgeleverd bij de buren. Dit wordt via een kennisgeving vermeld aan de geadresseerde. Indien het pakket toch niet afgeleverd kan worden, gaat het pakket retour.