Betalen bij fonQ

FonQ betalingen gebeuren binnen een beveiligde betaalomgeving. Wij bieden de volgende betaalopties:

Visa, Mastercard, Maestro, American Express, Bancontact/Mister Cash, Paypal, SOFORT banking en vooruitbetaling


Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw antwoord er niet bij, contacteer dan de klantendienst.

Is er iets niet goed gegaan met de betaling en wilt u het bedrag zelf overmaken? Vermeld u dan uw ordernummer en achternaam in de omschrijving. IBAN NL89 INGB 0663 2716 14 en BIC INGBNL2A (let op dit is een Nederlands rekeningnummer).

U kunt betalen met Visa, Mastercard, American Express, Maestro (Argenta, KBC,CBC, Fortis, Belfius, Fintro of Crelan), Bancontant/Mister Cash, PayPal, SOFORT Banking of via vooruitbetaling.
Bij alle betaalmogelijkheden wordt uw product direct na ontvangst van de betaling verzonden, maar houd er bij vooruitbetaling rekening mee dat de verwerking van de betaling en dus de verzending één tot twee werkdagen langer duurt.
U kunt betalen met de Visa, Mastercard of American Express.
  • U plaatst uw bestelling en kiest voor betaling met creditcard
  • Bij betaling vult u uw creditcardnummer, vervaldatum en CID/CVC code in. Deze code wordt gebruikt ter verificatie en vindt u meestal op de achterkant van uw creditcard.
  • De gegevens worden naar uw creditcardmaatschappij verstuurd.
  • Wanneer de transactie is geautoriseerd ontvangt u hierover bericht.
  • In veel gevallen wordt het bedrag aan het einde van de maand van uw rekening afgeschreven (raadpleeg voor meer informatie uw creditcardmaatschappij)
Met deze methoden rekent u veilig en makkelijk af door gebruik te maken van de Maestro SecureCode.
  • U plaatst uw bestelling en kiest voor betaling met een van de methoden
  • Bij betaling vult u uw kaartnummer en vervaldatum in en u word automatisch naar de vertrouwde site van uw bank geleid.
  • Hier wordt gevraagd het bedrag te controleren en om aan te melden via de online beveiligingsmodule die u van de bank hebt ontvangen.
  • Bevestig de transactie met uw SecureCode
  • Wanneer de transactie is geautoriseerd ontvangt u hierover bericht.
  • Om met bovenstaande methoden op internet te kunnen betalen, heeft u een SecureCode nodig. Om de SecureCode te ontvangen, hoeft u enkel contact op te nemen met uw bank: Belfius
Met Bancontact/Mister Cash rekent u veilig en makkelijk af binnen uw vertrouwde internet betaalomgeving bij uw eigen bank.
  • U plaatst uw bestelling en kiest voor betaling middels Bancontact/Mister Cash
  • Bij betaling vult u uw kaartnummer en vervaldatum in en u word automatisch naar de vertrouwde site van uw bank geleid.
  • Hier wordt gevraagd het bedrag te controleren en om aan te melden via de online beveiligingsmodule die u van de bank hebt ontvangen.
  • Bevestig de transactie met uw identificatiemiddel
  • Wanneer de transactie is geautoriseerd ontvangt u hierover bericht.

Om met uw betaalkaart op internet te kunnen betalen, moet u het kaartnummer en vervaldatum kennen. Deze info wordt nog niet standaard vermeld op alle kaarten, maar deze is beschikbaar op de website van uw bank:

Argenta | AXA| Belfius | Fintro | BNP Paribas Fortis | ING | VDK Spaarbank | PSA Bank | Crelan | KBC | CBC
U kiest in het bestelproces voor "overboeken", in het scherm ziet u alle betaalspecificaties, deze ontvangt u na bevestigen ook in de e-mail. Let er op dat u bij het overboeken gebruik maakt van deze gegevens zodat wij deze kunnen koppelen met uw bestelling!