Een betrouwbaar en geliefd merk met mooie, handige oplossingen voor in huis: zo staat Brabantia algemeen bekend. En terecht, want huishoudelijke klusjes zoals wassen, drogen en afval scheiden worden een stuk leuker met mooie producten. Zelfs praktische opbergers verdienen dankzij Brabantia een ereplekje in huis!
Bijna honderd jaar geleden werd Brabantia opgericht. Wat in 1919 begon als familiebedrijf met vijftien mensen in Aalst, is uitgegroeid tot een internationaal designmerk met meer dan duizend medewerkers. Inmiddels heeft Brabantia een nieuwe visie die voortbouwt op 98 jaar succes: ‘Designed for living’. Bij een nieuw imago als interieurdesignmerk hoort ook een nieuwe uitstraling. Dit draagt Brabantia perfect uit door mooie én duurzame oplossingen te creëren die huishoudelijke taken aangenamer maken.
Het nieuwe imago is direct terug te zien in de nieuwste producten. Denk aan de prachtige Bo Touch Bin: een afvalemmer die gezien mag worden. Bo is bijzonder, mooi én praktisch. Met zijn elegante pootjes heeft hij de perfecte hoogte en dankzij de keuze uit één, twee of drie binnenemmers is hij de perfecte multitasker. Afval scheiden doe je hiermee in een handomdraai en je opent hem met één kleine aanraking. Kortom, Bo kun je er perfect bij hebben als huisgenoot!
Brabantia is niet alleen een mooi merk voor het oog, maar ook voor het hart. Het merk focust zich met zijn producten op een betere wereld. Zo gaat Brabantia bijvoorbeeld met de introductie van de nieuwe voorraadbussen voedselverspilling tegen. De deksel van de bussen heeft ook een functie als maatbeker en toont het aantal porties per persoon. Op deze manier verspil je geen eten en blijft voedsel langer bewaard. Per verkochte bus steunt Brabantia bovendien The Hunger Project, dat als doel heeft een einde te maken aan honger in de wereld.
Met Brabantia haal je makkelijk kleur in huis: van vrolijk gekleurde keukenhulpjes tot broodtrommels. Zelfs de vernieuwde Touch Bin van 30 liter is van top tot teen gehuld in kleur en verkrijgbaar in alle tinten van de regenboog. Zo is deze afvalemmer – met onlangs gerestylede deksel – niet alleen praktisch in gebruik, maar verdient hij door zijn goede looks ook zeker een plekje in het zicht.
Zoals gezegd zet Brabantia zich voor verschillende goede doelen in. Naast The Hunger Project steunt het merk ook The Ocean Cleanup en WeForest. Bij iedere verkochte newIcon pedaalemmer doneert Brabantia aan The Ocean Cleanup, een project dat zich inzet voor het zuiveren van oceaanwater. Aan WeForest doneert Brabantia voor alle verkochte droogmolens of droogrekken een boom. Zo zijn er inmiddels al meer dan één miljoen Brabantia-bomen geplant. En wist je dat veel Brabantia producten cradle-tocradle gecertificeerd zijn? De Bo Touch Bin en alle strijkplanken zijn bijvoorbeeld uiterst duurzaam geproduceerd. Mooi toch?
Schrijf je in voor de fonQ nieuwsbrief. Ontvang inspiratie, persoonlijke acties en eenmalig tot 5% korting!*
Deel dit inspiratieartikel:
De prachtige leren schorten van WITLOFT zijn niet meer weg te denken uit bars en restaurants. Wat maakt deze prachtig leren items zo razend populair?
Een opgeruimd huis betekent een geordend leven. Wij helpen je een handje en geven je een aantal handige opbergtips.
Vakmanschap, functionaliteit en tijdloos design: dat is waar het bij het merk Iittala allemaal om draait. Wij doken in de geschiedenis van dit mooie merk.