Onder de bestelknop op de productpagina vind je bij sommige producten de optie 'Buitenkansje', maar wat betekent dit eigenlijk?
Een ‘Buitenkansje’ is meestal retour gestuurd of heeft in ons magazijn een beschadiging opgelopen. We hebben het product zorgvuldig gecontroleerd en geven het graag een nieuw leven. Natuurlijk met een mooie korting en dezelfde servicevoorwaarden. Wanneer je op de omschrijving klikt, vind je meer informatie over de staat van het product en – indien van toepassing – foto’s van de beschadiging. Op deze manier kun je een weloverwogen keuze maken: kies je voor een nieuw product of voor hetzelfde product met een kleine beschadiging of kapotte verpakking, maar wel aantrekkelijk geprijsd. 'Buitenkansje'-producten kunnen in de volgende staat verkeren:
Natuurlijk worden ook onze 'Buitenkansje'- producten snel thuisbezorgd. Hiervoor gelden dezelfde servicevoorwaarden. Als je een 'Buitenkansje'-product bestelt, heb je het vaak de volgende dag al in huis (tenzij anders vermeld op onze website). De extra opties, zoals zondagbezorging en bezorging op dezelfde dag, zijn ook van toepassing.
Let op: bij betaling via overboeking wordt de bestelling 1 tot 2 werkdagen, nadat wij de betaling hebben ontvangen, geleverd.
Wij begrijpen dat het soms lastig is om via een beeldscherm de staat van het product te beoordelen. Daarom bieden wij voor de 'Buitenkansje'-producten ook het zichttermijn van 30 dagen aan. In deze periode kun je aan ons kenbaar maken dat je de overeenkomst wilt ontbinden. Na ontbinding heb je nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Dit gebeurt in originele staat en originele verpakking, natuurlijk indien redelijkerwijs mogelijk. Dit is dan uiteraard de staat waarin je het product hebt ontvangen. Mocht je de producten gebruiken op een manier die verder gaat dan dat noodzakelijk is om de producten te beoordelen, dan kunnen wij hiervoor waardevermindering in rekening brengen.
Het fonQ garantieplan is ook van toepassing op 'Buitenkansje'-producten met als uitzondering dat er geen beroep op garantie kan worden gedaan voor het defect of de beschadiging die wij op onze website bij het product vermeld hebben. Verdere defecten worden behandeld volgens het garantieplan. Dit houdt in dat je, binnen het garantietermijn van twee jaar, recht hebt op gratis reparatie van het product. Dit termijn doet nooit af aan je wettelijke garantie. Indien reparatie van het artikel niet mogelijk blijkt te zijn, zullen wij het aankoopbedrag terugstorten.